جوانـان مرصـوص

* اول شهید شو بعد به جبهه برو *

جوانـان مرصـوص

* اول شهید شو بعد به جبهه برو *

این وب برای این که جوانانی پولادین شویم خدمت گزار شماست
ان شاءالله برای ظهور آقا
سلام علی ال یس السلام علیک یا داعی الله و ربانی ایاته...
.....................................................
فال زندگی*
امام جواد - علیه السلام - فرمود:
سه چیز، سبب رسیدن به رضوان خدای متعال می باشد:
نسبت به گناهان و خطاها، زیاد استغفار و اظهار ندامت کردن.
اهل تواضع کردن و فروتن بودن.
صدقه و کارهای خیر بسیار انجام دادن.

....................................................
برداشت آزاد*
قناعت اسلام به معناى کم به دست آوردن نیست، که کم برداشتن و به همراهان رسیدن است. «اندیشه من، ص: 69»

صراط مستقیم چیست؟
صراط مستقیم، یعنى راه نزدیک تا مقصد انسان و تا رشد انسان و در جهت عالى‌‏تر انسان، همین عبودیت است، نه عبادت، نه ریاضت، نه خدمت به خلق و نه شهادت. عبودیت یعنى هیچ کدام و یعنى تمام اینها.
...................................................
زمزمه عارفانه*
در دل ما انداز که در برابر آنچه خواسته ای ، تسلیم تو باشیم، و نخواهیم که آنچه به تاخیر انداخته ای پیش افتد ، و آنچه پیش انداخته ای ، به تاخیر افتد، و آنچه محبوب توست ، ناپسند نداریم و آنچه را خوش نمیداری، اختیار نکنیم.
دعای 33
..................................................
###
صندوق قرض الحسنه بنیان مرصوص
شماره کارت 6037991320150513
شماره حساب 0338692372000
( به نام خانم حاج صادقیان)

لطفا بعد از محبت واریز کردن اطلاع دهید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۵، ۲۰:۱۶ - (^_^)hafez (^_^)
    +++++
نویسندگان

اهتمام به محتمل ها

حضرت(ع) تعبیری دارند که چندان هم طولانی نیست. کلمات عجیبی است که سید رضی درباره آن می فرمایند: " اگر در نهج البلاغه جز همین کلام نبود کافی بود."

این تعبیر در اینجا در مورد آدمی است که احتمالات، او را به کار می گیرند. منظه ی خیر هم باعث می شود که این رجال و این عباد الله حرکت کنند؛ ولی در جای دیگر راجع به کس دیگری می گوید که آن شخص نفسش او را نه بر احتمالات که بر یقینش هم حرکت نمی دهد؛ مثلا احتمال می دهد اینجا گنج باشد( مثل بچه هایی که دنبال گنج باشد) مثل بچه هایی که دنبال گنج می گردند ، در میان خاک و خاشاک و سنگ، شب و نصفه شب می روند گنج پیدا کنند ، با اینکه یقین ندارند اینجا گنج است. با احتمالاتش حرکت می کند، نفسش براساس احتمالش او را ذلیل کرده است، ولی با یقینش نمی تواند نفسش را ذلیل کند؛ چرا؟

این نکته ای بود که قبلا هم به آن اشاره شده بود که فرق در احتمال و یقین نیست، فرق در محتمل و متیقن است. آنجا محتمل برای تو محبوب است، اینجا متیقن برای تو حبی ندارد. آنجا محتمل گنج است و گنج را میخواهی و دنبالش می دوی، ولی اینجا متیقن امر خداست، امر خدا را نمی خواهی. تفاوت در محتمل و متیقن است. او محبوب است ، محتملش هم محبوب است و به این یکی حبی تعلق نمی گیرد، این است که با وجود یقین، دنبالش نمی رود.

برگرفته از کتاب " روش برداشت از نهج البلاغه" استاد صفایی

 

عید ولایت و امامت بر شما شیعیان ؛ انشاالله مرصوصی مبارک  باااااااشه...




مجاهد شهید در راه خدا، پاداش او بزرگتر از پاداش عفیف پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمی گردد، همانا عفیف پاکدامن، فرشته ای از فرشته هاست.

*آقا امیر المومنین؛ علی (ع)*

  • جوان مرصوص

نظرات  (۲)

پیشاپیش،
پشتاپشت،
پس و پیش،
جفت پا،
با کله،
از ته دل،
*عید غدیرت مبارک*
پاسخ:
هم چنین عید شما
فقط شما؟
  • ف.آقابابایی
  • سلام.قشنگ بود...اما نیاز به ادامه داشت تا رسالت مطلبو کامل کنه
    پاسخ:
    سلام علیک  دوست عزیز
    خداروشکر
    از اول متن کتاب که آین قسمت شروع شده بود نوشتم که کمتر ابهام داشته باشه اما آخرش هیچی جای کتاب رو خب نمی گیره!;-)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">