جوانـان مرصـوص

* اول شهید شو بعد به جبهه برو *

جوانـان مرصـوص

* اول شهید شو بعد به جبهه برو *

این وب برای این که جوانانی پولادین شویم خدمت گزار شماست
ان شاءالله برای ظهور آقا
سلام علی ال یس السلام علیک یا داعی الله و ربانی ایاته...
.....................................................
فال زندگی*
امام جواد - علیه السلام - فرمود:
سه چیز، سبب رسیدن به رضوان خدای متعال می باشد:
نسبت به گناهان و خطاها، زیاد استغفار و اظهار ندامت کردن.
اهل تواضع کردن و فروتن بودن.
صدقه و کارهای خیر بسیار انجام دادن.

....................................................
برداشت آزاد*
قناعت اسلام به معناى کم به دست آوردن نیست، که کم برداشتن و به همراهان رسیدن است. «اندیشه من، ص: 69»

صراط مستقیم چیست؟
صراط مستقیم، یعنى راه نزدیک تا مقصد انسان و تا رشد انسان و در جهت عالى‌‏تر انسان، همین عبودیت است، نه عبادت، نه ریاضت، نه خدمت به خلق و نه شهادت. عبودیت یعنى هیچ کدام و یعنى تمام اینها.
...................................................
زمزمه عارفانه*
در دل ما انداز که در برابر آنچه خواسته ای ، تسلیم تو باشیم، و نخواهیم که آنچه به تاخیر انداخته ای پیش افتد ، و آنچه پیش انداخته ای ، به تاخیر افتد، و آنچه محبوب توست ، ناپسند نداریم و آنچه را خوش نمیداری، اختیار نکنیم.
دعای 33
..................................................
###
صندوق قرض الحسنه بنیان مرصوص
شماره کارت 6037991320150513
شماره حساب 0338692372000
( به نام خانم حاج صادقیان)

لطفا بعد از محبت واریز کردن اطلاع دهید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۵، ۲۰:۱۶ - (^_^)hafez (^_^)
    +++++
نویسندگان

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

عافیت بخواهید

در رمضان اگر کسى دعایى مى‌‏کند، طلب عافیت بکند.

عافیت یعنى بهره بردارى از نعمت‏‌ها؛ یعنى به گونه‌‏اى از نعمت‌‏ها بهره‌‏بردارى کنى که رنج و شقاوت و حرمان تو را به دنبال نداشته باشد. 

بهار رویش، ص126

اردوی آموزشی مرصوصین سال اولی امسال

با عرض سلام و قبولی طاعات مهمان خوب خدا

امسال رزق شد تا علاوه بر دوستان مرصوص سال دوم که اردوی آموزشی مشهد دارند، ان شاءالله دوستان مرصوص امسال هم بعد از مصاحبه؛ بزرگوارانی که برای بنیان مرصوص قبول می شوند اردوی آموزشی در اردوگاه شهید حقانی کرج را داشته باشند از تاریخ 10 تا 15 مرداد ماه.

اما دوسان غیر سپهری که درخواست معین شدن کرده بودند؛ متاسفانه امسال شرایط حضورشان برای اردوی آموزشی فراهم نشد اما می توانند در جلسات ماهانه مرصوصین که با حضور حاج آقا برگزار می شود و کم از اردو های آموزشی ندارد و هم چنین جلسات هفتگی مرصوصین برای قرآن حضور داشته باشند.

التماس دعا رفیق

یاعلی.ع


حجت الاسلام پناهیان درجلسات ابتدایی، موضوع سخنرانی خود در ماه رمضان را این گونه توضیح داده است:

«موضوع بحث ما این است که آیا راهی برای زندگی بهتر وجود دارد؟

ما میخواهیم به سراغ این راه برویم ولی با کمک عقل. نمی خواهیم زیاد دینی سخن بگوییم تا اگر یک کسی هم بود که دین را نپذیرفته بود، برایش قابل استفاده باشد. لذا ملاک ما برای اینکه ببینیم برای زندگی بهتر به چه چیزهایی نیازداریم یک گفتگوی عاقلانه است.حتی نمی خواهیم ابتدائاً به این بحث بپردازیم که «نگاه دین به زندگیِ بهترچیست وچه راه حل هایی ارائه میدهد؟»بلکه میخواهیم ببینیم که اساساً راه رسیدن به زندگی بهترچیست؟حالاچه با دین چه بدون دین.»
این جلسات که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد،هرشب باعنوان"تنها مسیر برای زندگی بهتر"ازساعت23:30 درمسجدامام صادق(ع)میدان فلسطین برگزارمیشود و فردای آن ساعت19 ازشبکۀ تهران پخش میشود.


تجهیزات و ...

زوار آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام

دفتر یادداشت و خودکار و ... برای دوره آموزشی آورده شود.


سامری» کسی بود که همۀ زحمات و معجزات بنی‌اسرائیل را یک‌تنه بر باد داد

حالا به یاد غصه‌های دلِ امیرالمؤمنین(ع) می‌خواهیم یک روایت بخوانیم. شما می‌دانید که وقتی بنی اسرائیل از زیر بار ستم فرعون رها شدند و پیروز شدند چه معجزاتی برای‌شان رخ داد. از باز شدن رود نیل گرفته تا جوشیدن دوازده چشمه از دل سنگ برای دوازده قوم (فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتا عَشْرَةَ عَیْناً؛ بقره/۶۰) و اینکه از آسمان غذای پخته و آماده برایشان نازل می‌شد.(أَنْزَلْنا عَلَیْکُمُ الْمَنَّ وَ السَّلْوی؛ بقره/۵۷) اما همۀ این زحمت‌ها را یک نفر به باد داد!

یک موسی(ع) است و یک قوم بنی‌اسرائیل و یک داستان بزرگ تاریخی و آن‌همه شکنجه و نجات و منجی و یک سامری! و سامری کسی بود که بعد از این‌همه معجزه، این‌همه شکنجه و زحمت، مردم را گوساله‌پرست کرد.

پیامبر(ص): گروهی از امت من بر دین «سامری» هستند و شعارشان «جنگ نباشد!» است/ امامِ اینها ابوموسی اشعری است

سلمان فارسی فرمود که پیامبر گرامی اسلام(ص) چنین می‌فرماید: «امت من به سه دسته تقسیم خواهند شد؛ ۱. فرقه‌ای بر حق هستند باطل نمی‌تواند یک ذره از آنها کم کند، مرا و بچه‌های مرا دوست دارند؛ مَثل اینها مثل طلای نابی است که هرچقدر این طلای ناب را در آتش ببری و شکنجه دهی و بگدازی، جز عیار طلای او اضافه نخواهد شد. ۲. فرقه‌ای هستند که بر باطل هستند حق نمی‌تواند یک ذره از باطل بودن آنها را کم کند؛ یُبْغِضُونِّی وَ یُبْغِضُونَ أَهْلَ بَیْتِی؛ اینها از من بدشان می‌آید و از اهل‌بیت من متنفر هستند. مانند آهنی که هرچقدر آنرا در آتش ببری، جز سیاهی به آن اضافه نخواهد شد تَفْتَرِقُ أُمَّتِی ثَلَاثَ فِرَقٍ فِرْقَةٌ عَلَى الْحَقِّ لَا یَنْقُصُ الْبَاطِلُ مِنْهُ شَیْئاً یُحِبُّونِّی وَ یُحِبُّونَ أَهْلَ بَیْتِی مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ الذَّهَبِ الْجَیِّدِ کُلَّمَا أَدْخَلْتَهُ النَّارَ فَأَوْقَدْتَ عَلَیْهِ لَمْ یَزِدْهُ إِلَّا جَوْدَةً وَ فِرْقَةٌ عَلَى الْبَاطِلِ لَا یَنْقُصُ الْحَقُّ مِنْهُ شَیْئاً مَثَلُهُمْ مَثَلُ الْحَدِیدِ کُلَّمَا أَدْخَلْتَهُ النَّارَ فَأَوْقَدْتَ عَلَیْهِ لَمْ یَزِدْهُ إِلَّا شَرّاً؛»(امالی مفید/ص۳۰)

بعد می‌فرماید: «وَ فِرْقَةٌ مُدَهْدَهَةٌ عَلَى مِلَّةِ السَّامِرِیِّ؛ یک گروهی هم هستند که مذبذب هستند (یعنی در این میانه گیج هستند. معلوم نیست که دشمن اهل‌بیت(ع) هستند یا دوست اهل‌بیت(ع) هستند) اینها بر دین سامری هستند» شعار سامری چه بود؟ سامری یک شعاری داشت؛ هر کسی نزدیکش می‌شد می‌گفت «به من دست نزنید؛ لا مِساسَ»(سورۀ طه/۹۷) یعنی مرا مسّ نکنید. ظاهرا به خاطر ترس و وحشتی که از اجتماع و مردم در او پیدا شده بود و از مردم و اجتماع فراری بود. به هر حال این «لا مِساسَ» تکیه‌کلام او بوده است. پیامبر(ص) در ادامۀ روایت می‌فرماید: «این گروه مذبذب که بر دین سامری هستند، نمی‌گویند «لا مِساسَ» بلکه تکیه‌کلام یا شعارشان این است «لا قتال» یعنی «جنگ؛ نه!» امام اینها عبدالله بن قیس اشعری، یعنی همان ابوموسی اشعری است؛ لَا یَقُولُونَ لا مِساسَ لَکِنَّهُمْ یَقُولُونَ لَا قِتَالَ إِمَامُهُمْ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ قَیْسٍ الْأَشْعَرِی»(امالی مفید/ص۳۰)

ابوموسی با شعار «مردم از جنگ خسته شده‌اند» نتیجۀ یک مذاکرۀ شکست‌خورده‌ را به امیرالمؤمنین(ع) تحمیل کرد و موجب خون‌ریزی‌های فراوان در جهان اسلام شد

ابوموسی اشعری با شعار «جنگ نباشد» و گفتن اینکه «مردم از جنگ خسته شده‌اند» نتیجۀ یک مذاکرۀ شکست‌خورده‌ را به امیرالمؤمنین(ع) تحمیل کرد که بعد از آن موجب خونریزی‌های فراوانی در جهان اسلام شد. به حدّی که امیرالمؤمنین(ع) بعد از آن ماجرا، رسماً در قنوت نمازش ابوموسی اشعری را لعن می‌کرد. (عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْقِلٍ، عَنْ عَلِیٍّ (ع): أَنَّهُ قَنَتَ فِی الصُّبْحِ فَلَعَنَ مُعَاوِیَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى وَ أَبَا الْأَعْوَرِ وَ أَصْحَابَهُمْ.(امالی طوسی، ۷۲۵)

امیرالمؤمنین خطاب به حسن بصری که در جنگ جمل طرفدار مخالفان حضرت بود، اما در جنگ شرکت نکرد، فرمود: «هر قومی یک سامری دارند و این(حسن بصری) سامری این امت(در میان بصریون) است، او مانند سامری نیست که از اجتماع می‌ترسید و لا مساس می‌گفت، بلکه از جنگ می‌ترسد و «لَا قِتَال» می‌گوید؛ أَمَا إِنَّ لِکُلِّ قَوْمٍ سَامِرِیٌّ وَ هَذَا سَامِرِیُّ هَذِهِ الْأُمَّةِ، أَمَا إِنَّهُ لَا یَقُولُ لا مِساسَ وَ لَکِنْ یَقُولُ لَا قِتَالَ(احتجاج/۱/۱۷۲)

ابوموسی اشعری نیز در روایات متعدد سامری این امت شمرده است؛ او با شعار «لاقتال» یا «جنگ نه!» در واقع آغاز فتنه‌های عظیم و جنگ‌های بزرگ را رقم کرد؛ چون پس از اشعث، او بود که کار امیرالمؤمنین(ع) را سُست کرد و کار را به فتنه‌های بعدی کشاند.

در روایت دیگری هست که ابوموسی اشعری جاثلیق این امت است. (جَاثَلِیقِ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ هُوَ أَبُو مُوسَى الْأَشْعَرِی‏؛ خصال/۲/۵۷۵) جالب اینجاست که اینها قبل از ابوموسی اشعری(یعنی در زمان رسول خدا(ص)) گفته شده است و خبرش را از قبل داده‌اند. (شاید منظور از جاثلیق، کسی باشد که دین دارد ولی دینش از سیاست جداست) در آن زمان هم مظهر معنویت سکولار، ابوموسی اشعری بود.

حاج آقا پناهیان. هیئت شهدای گمنام