جوانـان مرصـوص

* اول شهید شو بعد به جبهه برو *

جوانـان مرصـوص

* اول شهید شو بعد به جبهه برو *

این وب برای این که جوانانی پولادین شویم خدمت گزار شماست
ان شاءالله برای ظهور آقا
سلام علی ال یس السلام علیک یا داعی الله و ربانی ایاته...
.....................................................
فال زندگی*
امام جواد - علیه السلام - فرمود:
سه چیز، سبب رسیدن به رضوان خدای متعال می باشد:
نسبت به گناهان و خطاها، زیاد استغفار و اظهار ندامت کردن.
اهل تواضع کردن و فروتن بودن.
صدقه و کارهای خیر بسیار انجام دادن.

....................................................
برداشت آزاد*
قناعت اسلام به معناى کم به دست آوردن نیست، که کم برداشتن و به همراهان رسیدن است. «اندیشه من، ص: 69»

صراط مستقیم چیست؟
صراط مستقیم، یعنى راه نزدیک تا مقصد انسان و تا رشد انسان و در جهت عالى‌‏تر انسان، همین عبودیت است، نه عبادت، نه ریاضت، نه خدمت به خلق و نه شهادت. عبودیت یعنى هیچ کدام و یعنى تمام اینها.
...................................................
زمزمه عارفانه*
در دل ما انداز که در برابر آنچه خواسته ای ، تسلیم تو باشیم، و نخواهیم که آنچه به تاخیر انداخته ای پیش افتد ، و آنچه پیش انداخته ای ، به تاخیر افتد، و آنچه محبوب توست ، ناپسند نداریم و آنچه را خوش نمیداری، اختیار نکنیم.
دعای 33
..................................................
###
صندوق قرض الحسنه بنیان مرصوص
شماره کارت 6037991320150513
شماره حساب 0338692372000
( به نام خانم حاج صادقیان)

لطفا بعد از محبت واریز کردن اطلاع دهید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۵، ۲۰:۱۶ - (^_^)hafez (^_^)
    +++++
نویسندگان

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اهتمام به محتمل ها

حضرت(ع) تعبیری دارند که چندان هم طولانی نیست. کلمات عجیبی است که سید رضی درباره آن می فرمایند: " اگر در نهج البلاغه جز همین کلام نبود کافی بود."

این تعبیر در اینجا در مورد آدمی است که احتمالات، او را به کار می گیرند. منظه ی خیر هم باعث می شود که این رجال و این عباد الله حرکت کنند؛ ولی در جای دیگر راجع به کس دیگری می گوید که آن شخص نفسش او را نه بر احتمالات که بر یقینش هم حرکت نمی دهد؛ مثلا احتمال می دهد اینجا گنج باشد( مثل بچه هایی که دنبال گنج باشد) مثل بچه هایی که دنبال گنج می گردند ، در میان خاک و خاشاک و سنگ، شب و نصفه شب می روند گنج پیدا کنند ، با اینکه یقین ندارند اینجا گنج است. با احتمالاتش حرکت می کند، نفسش براساس احتمالش او را ذلیل کرده است، ولی با یقینش نمی تواند نفسش را ذلیل کند؛ چرا؟

این نکته ای بود که قبلا هم به آن اشاره شده بود که فرق در احتمال و یقین نیست، فرق در محتمل و متیقن است. آنجا محتمل برای تو محبوب است، اینجا متیقن برای تو حبی ندارد. آنجا محتمل گنج است و گنج را میخواهی و دنبالش می دوی، ولی اینجا متیقن امر خداست، امر خدا را نمی خواهی. تفاوت در محتمل و متیقن است. او محبوب است ، محتملش هم محبوب است و به این یکی حبی تعلق نمی گیرد، این است که با وجود یقین، دنبالش نمی رود.

برگرفته از کتاب " روش برداشت از نهج البلاغه" استاد صفایی

 

عید ولایت و امامت بر شما شیعیان ؛ انشاالله مرصوصی مبارک  باااااااشه...




مجاهد شهید در راه خدا، پاداش او بزرگتر از پاداش عفیف پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمی گردد، همانا عفیف پاکدامن، فرشته ای از فرشته هاست.

*آقا امیر المومنین؛ علی (ع)*

قسمتی از صحبت های جلسه قرآن

حقیقت کبر چیست؟ کبر با عجب و با غرور چه تفاوتی دارد؟

عجب ، بردن نعمت از منعم است، یعنی نعمت را از خودت بدانی.

کبر این است که در برابر حقی که یافتی، عصیان کنی و زیر بار نروی. کبر هم ریشه در نعمت دارد، ولی نعمت را از منعم نمی برد، بلکه این را برای خودش افتخار می داند که اگر ما عزیز نبودیم این ها را به ما نمی دادند؛ به همین خاطر است که بعضی از اهل قدرت می گویند: " وَ لَئنِ رُّجِعْتُ إِلىَ‏ رَبىّ‏ِ إِنَّ لىِ عِندَهُ لَلْحُسْنى‏‏" ما به علت اینکه در دنیا صاحبان نعمت و قدرت هستیم، اگر معادی هم باشد به همین دلیل که در دنیا به ما داده اند در آخرت هم بهره مند خواهیم شد. خصوصیاتی در خود ما بوده که این ها را به ما داده اند و این خصوصیات برای همه ی محیط ها کارگر و فعال و موثر خواهد بود.

پس عجب؛ نعمت را از منعم می برد و متکبر؛ ملاک ارزش را در نعمت ها و خودش می داند.

اما حقیقت غرور چیست؟ غرور این است که تو مسئولیت نعمت را ببری و باری را که نعمت بر دوش تو می گذارد ندیده بگیری.

غرور دو سر دارد و تبعه ی نعمت را می اندازد، شخص فریب می خورد و احساس می کند نعمت را مفتی به او داده اند.

عجب سر نعمت را می برد و می گوید مال خودم است؛ در حالی که تو فقیری و دست های تو خالی بوده است.

و کبر این است که به دم و سر کاری نداری، حتی میگویی خدایی هست، ولی می گویی من ارزش داشتم که این ها را به من داده اند؛ پس آن طور که می خواهم با آن رفتار می کنم و همین معنا باعث میشود که تو به خودت اجازه بدهی که دیگران را زیر دست بگیری؛ آنها را تصرف کنی و از آنها بهره بگیری؛ اسوه ای به وجود بیاوری و بر آنها حکومت کنی و برای اینکه این حکومت محکم شود خودت را تعظیم کنی.

یکی از اصولی که در کبر شکل میگیرد این است که تو در قدرت، توجیه شوی؛ مستضعفین پراکنده شوند، حلقه های رابط هم زبان توجیه و تحلیل قضیه را داشته باشند تا از آنها به منافع تو راهی باز شود.

 

برگرفته از کتاب " روش برداشت از نهج البلاغه" استاد صفایی

وصال به سوی حق

رسول خدا؛ پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم می فرمایند: سَرور نیکوکاران در روز قیامت کسی است که بعد از مرگ پدر و مادر به آنها نیکی کند.


امروز متوجه شدیم روح پدر بزرگوارِ دوست عزیزمان سرکار خانم عشقی، به سپهر بیکران پرکشید....


دوستانی که مایل هستند برای ختم سوره مبارکه یس، بسم اللّه

وعده قرآنی این هفته در 9مهرماه به نیت شادی روح ایشان و تسلی بازماندگان برگزار می شود .



رَبَّنَا اغْفِرْ لىِ وَ لِوَالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ(ابراهیم؛41)

پروردگارا! من و پدر و مادرم و همه مؤمنان را، در آن روز که حساب برپا میشود، بیامرز.



امروز تا عاشورا اگه در حسینیه دلت چله زیارت عاشورا گرفتی همه را دعا کن خصوصا...

جلسه والدین

" امام رضا(ع): خداوند عقوق والدین را حرام کرد چون مایه ی بی توفیقی در اطاعت خداوند عزّوجلّ می شود "

سلام علیکم دوست عزیز و گرانقدر مرصوص ام

با توفیق از جانب خداوند رحمان و رحیم و به لطف مکرّر بزرگواران

 5 شنبه مورخ 3 مهرماه جلسه والدین راس ساعت 15 برگزار می شود....

شما هم خوشحال شدید؟

در ضمن همراهی شما به همراه پدر یا مادر یا هر دو بزرگوار، بلامانع است!

نشان دادن وحدت با پوشیدن مقنعه آبی که در اردو رامسر توزیع شد به همراه چادر سپهری هم بسیار نیکوست اما حالا هر طور خودتان صلاح می دانید(:

 

بچه ها این نعمت هاست آآآآ ( جلسه را میگما)

 

امام علی(ع): کفران نعمت از توفیق نیست....